آدرس :

اصفهان خیابان هشت بهشت شرقی جنب مجتمع تجاری بهشت پلاک ۸۸۲

تلفن :

031-32641613
031-32669894

ساعات کار

از شنبه تا چهارشنبه 08:00 الی 14:30
پنج شنبه 08:00 الی 12:30

🔹 عزم جدی سازمان منابع طبیعی برای تولید و کاشت یک میلیارد نهال

🔹 معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز یکشنبه در نشست نمایندگان نهادها و دستگاه‌های اجرایی عضو پویش “ایران سرسبز، ایران قوی” از کاشت و تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با جدیت دنبال می شود.

🔹 عباسعلی نوبخت افزود: باید بپذیریم وضعیت طبیعت ما از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و ارتقا کمی و کیفی پوشش گیاهی در کشور در دستور کار سازمان قرار دارد.

🔹 وی گفت: وظیفه ما در منابع طبیعی حفظ امنیت زیستی است و امنیت زیستی حلقه واسط امنیت ملی و امنیت غذایی است.

🔹 نوبخت از تهیه و تدوین برنامه پنج ساله در منابع طبیعی کشور خبر داد و افزود: در این برنامه نقشه راهی که گذشتگان در سازمان منابع طبیعی ترسیم کرده اند مورد توجه قرار دارد.

🔹 رییس سازمان منابع طبیعی همچنین از وجود ۱۲۶ نهالستان به مساحت ۲۶۸۱ هکتار در منابع طبیعی کشور خبرداد و افزود: در هر هکتار از این نهالستان‌ها می توان ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید نمود.

🔹 وی با بیان اینکه نخستین جنگل را در دنیا ایرانیان ایجاد کرده اند و این پیشینه به ۳۵۰۰ سال قبل بر می گردد، خاطرنشان کرد: برای اثبات حقانیت منابع طبیعی به هیچ عنوان نیازمند آمارسازی نیستیم و به هر اندازه نهال تولید و کاشته شود به افکار عمومی و مردم گفته خواهد شد.

🔹 رییس سازمان منابع طبیعی در ادامه خاطرنشان کرد: کار در منابع طبیعی به خاطر پیچیدگی هایی که وجود دارد قطعا بی عیب و نقص نیست و برای رسیدن به اهداف پیشرو نیازمند نقد منتقدان هستیم تا مشکلات و راهکارهای پیش رو عیان گشته و اعتقاد داریم که انتقاد از برنامه های سازمان می تواند در ارتقا و رشد منابع طبیعی کمک نماید.

🔹 نوبخت اعلام کرد: ممکن است برای مخاطبان ابهامی برای تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال وجود داشته باشد و موضوع آب و خاک و حفاظت آن مطرح گردد که البته در این موضوع شکی نیست و سازمان برای همه این موارد که می تواند چالش ایجاد نماید برنامه و راهکار دارد.

🔹 نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد پنجره واحد زمین در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دغدغه زمین خواری، تخریب و تصرف اراضی ملی بواسطه راه اندازی این سامانه رفع خواهد شد.

🔹 مجری طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال نیز در این نشست گفت: این طرح نهضت جهادی از شهریورماه امسال توسط رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ابلاغ شده و به سرعت کارها در این بخش آغاز شده است.

🔹 رضا احمدی اعلام کرد: در استان‌ها ظرفیت تولید نهال احصا شده و خوشبختانه ظرفیت بسیار بالایی برای تولید نهال در نهالستان های منابع طبیعی وجود دارد.

🔹 او تصریح کرد: برای تامین نهال مورد نیاز کشور باید سطح تولید نهال را سالانه به ۲۵۰ میلیون اصله نهال برسانیم.

🔹 به گفته احمدی تمام تلاش همکاران و مدیران کل منابع طبیعی و کارشناسان حوزه جنگل های کشور بر این است که این عدد تعهد شده ۲۵۰ میلیون اصله در سال اجرایی شود.

🔹 مجری طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور خاطرنشان کرد: حرکت در منابع طبیعی بر پایه علم و تخصص است و نیروهای سازمان افرادی متخصص هستند و آنچه می تواند این حرکت جهادی را شکل دهد عزم و اراده ای است که در مجموعه منابع طبیعی، جوامع محلی، دوستداران محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

🔹 مشاور رییس سازمان منابع طبیعی در خاتمه تصریح کرد: تولید گونه های اقتصادی چند منظوره را در اجرای این طرح در نظر داریم زیرا اگر اقتصادی نباشد مشارکت مردم را در پی نخواهد داشت و به طور حتم باید درآمدزایی یک هکتار جنگلکاری اقتصادی و زراعت چوب به صرفه تر از زراعت های معمول و سنتی باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *