آدرس :

اصفهان خیابان هشت بهشت شرقی جنب مجتمع تجاری بهشت پلاک ۸۸۲

تلفن :

031-32641613
031-32669894

ساعات کار

از شنبه تا چهارشنبه 08:00 الی 14:30
پنج شنبه 08:00 الی 12:30

کنترل الکترونیکی علف های هرز

کنترل الکترونیکی علف های هرز

یک تعاونی کشاورزی درجه دوم سوئیس که شامل بیش از 20000 کشاورز است، Fenaco و استارت آپ فناوری آلمانی Crop.Zone به توافقنامه همکاری دست یافتند که در آن Fenaco سیستم کنترل الکتریکی علف های هرز را در بازار سوئیس معرفی می کند و راه حل را با شرایط محلی تطبیق می دهد.

در اکتبر سال گذشته، Crop.Zone به همراه شرکت استرالیایی Nufarm یک راه حل پایدار برای کنترل علف های هرز ارائه کردند که ترکیبی از فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی است. این فناوری شامل اعمال یک درمان برای گیاهان با یک مایع آلی است که به عنوان یک رسانای الکتریکی عمل می کند و یک بار الکتریکی انتخابی کوچک روی علف های هرز اعمال می شود.

به این ترتیب کشاورز می تواند علف های هرز را با کارایی بالا، بدون استفاده از محصولات گیاهی و با مصرف انرژی کمتر نسبت به فناوری های معمولی کنترل کند. این فناوری نوآورانه با عرض کاربرد تا 12 متر و سرعت پخش 4 کیلومتر در ساعت کار می کند.

راه حل های کنترل علف های هرز Crop.Zone برای اولین بار به سوئیس می آیند. استفاده از آن در این زمینه تحت نظارت علمی خواهد بود و کشاورزان علاقه مند این فرصت را خواهند داشت تا فناوری جدید را در شرایط واقعی آزمایش کنند.

به نوبه خود، موسسه تحقیقات در کشاورزی ارگانیک (FiBL) در حال ارزیابی این است که آیا این روش می تواند برای کشاورزی ارگانیک مجاز باشد یا خیر. این روش در طول افتتاح کارخانه جدید تولید موجودات مفید Feneco در Aesch (بازل-لندشافت، سوئیس) در بهار 2021 به عموم ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *