آدرس :

اصفهان خیابان هشت بهشت شرقی جنب مجتمع تجاری بهشت پلاک ۸۸۲

تلفن :

031-32641613
031-32669894

ساعات کار

از شنبه تا چهارشنبه 08:00 الی 14:30
پنج شنبه 08:00 الی 12:30

ارتقاء پوشش گیاهی و اجرای آبخیزداری در راستای حفظ و احیای خاک

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان ۲هزار پروژه وزارت جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: در کشور ما از ۱۶۵ میلیون هکتار، ۱۲۵ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش آبی و ۳۲.۴ میلیون هکتار هم در قلمرو فرسایش خاکی قرار دارد.

🔹 عباسعلی نوبخت افزود: در این مدت از ۷ استان بازدید کرده ایم که در استان لرستان فرونشست زمین و گالی را شاهد بوده‌ایم.

🔹 به گفته نوبخت، با توجه به فرمایش حضرت آقا که اهمیت خاک بیشتر از آب است، ما وظیفه داریم به بهترین شکل آب و خاک کشور را مدیریت کنیم تا امنیت زیستی ایران که تضمین کننده امنیت غذایی است به بهترین شکل حفظ کنیم.

🔹 وی افزود: سه طرح بزرگ نهضت جهادی را در دستور کار داریم و امیدواریم با حمایت های دولت شاهد اجرای آن باشیم.

🔹 سرپرست سازمان منابع طبیعی تصریح کرد: از ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی که باید اقدامات آبخیزداری انجام شود، در سنوات گذشته ۳۲ میلیون هکتار را مطالعه کرده ایم و در حال حاضر ۱۹ میلیون هکتار عرصه قابل اجرا داریم و ۹۰ میلیون هکتار باقی مانده است که با این روند ۹۰ سال به طول خواهد انجامید.

🔹 وی افزود: بر همین اساس طرح نهضت توسعه آبخیزداری و آبخوان داری در ۹۰ میلیون هکتار را به طوری برنامه ریزی کرده ایم که در قانون برنامه هفتم و هشتم بتوانیم کار آبخیزداری را به اتمام برسانیم و از آسیب جلوگیری کنیم.

🔹 نوبخت با بیان اینکه در پیرامون فرسایش خاک ما باید پوشش گیاهی را افزایش دهیم، ادامه داد: تمام فعالیت های آبخیزداری باید در راستای حفظ، احیا، توسعه و ارتقا کمی و کیفی پوشش گیاهی باشد تا بتوانیم خاک را حفظ کنیم.

🔹 سرپرست سازمان منابع طبیعی گفت: طرح نهضت جهادی بهبود پوشش گیاهی و تولید علوفه در مراتع کشور را با همکاری معاونت های ذی ربط به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است.

🔹 وی ادامه داد: طرح نهضت جهادی توسعه درختکاری و کاشت یک میلیارد نهال آماده شده است و ۴ سال اجرای آن زمان می برد./ ایرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *